Kan inte installera spel.

Permalänk
Medlem

Kan inte installera spel.

Hej!
Det har uppstått ett konstigt problem på min dator, jag kan inte installera spel. Jag har försökt att installera Gta IV, Skyrim och Sims 3 på min dator men under installations processen så slutar programmet att svara. Jag kan installera andra program som Firefox och Norton men inte alla spel.

Jag har 64-bit Windows 7.

Har provat att googla men utan resultat.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Permalänk

vad har du för dator? vad innehåller den? Kan ha o göra med dx, grafikkortet eller liknande, mycket osäker dock.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

vad har du för dator? vad innehåller den? Kan ha o göra med dx, grafikkortet eller liknande, mycket osäker dock.

Det är en Lenovo T530 (skoldator) Den har en i5-3230M, Nvidia NVS 5400M, 8GB ram och DirectX 11.

Hjälper det eller vill du veta något annat?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Albin958:

Det är en Lenovo T530 (skoldator) Den har en i5-3230M, Nvidia NVS 5400M, 8GB ram och DirectX 11.

Hjälper det eller vill du veta något annat?

Elever kan väl inte installera vad som helst på sina skoldatorer?

man måste väl vara admin eller ha behörigheter till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fireking:

Elever kan väl inte installera vad som helst på sina skoldatorer?

man måste väl vara admin eller ha behörigheter till det.

Jag är admin på datorn och vi har tillåtelse att installera vad vi vill på datorerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albin958:

Hej!
Det har uppstått ett konstigt problem på min dator, jag kan inte installera spel. Jag har försökt att installera Gta IV, Skyrim och Sims 3 på min dator men under installations processen så slutar programmet att svara. Jag kan installera andra program som Firefox och Norton men inte alla spel.

Jag har 64-bit Windows 7.

Har provat att googla men utan resultat.

Någon som vet vad som kan vara fel?

Har du installerat sk. common redist?
Directx,DotNet,vcredist
Har det funkat innan för dej eller är det första gången du försöker installera liren?
Har det funkat innan kan du ju prova att återställa till en återställningspunkt ett bra tag tebax.

EDIT: kör du liren via STEAM så är det säkert korrupta filer och isf. får du verifiera lokal cache files på just det spelet som strular.
verify integrity of game cache

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

Har du installerat sk. common redist?
Directx,DotNet,vcredist
Har det funkat innan för dej eller är det första gången du försöker installera liren?
Har det funkat innan kan du ju prova att återställa till en återställningspunkt ett bra tag tebax.

EDIT: kör du liren via STEAM så är det säkert korrupta filer och isf. får du verifiera lokal cache files på just det spelet som strular.
verify integrity of game cache

Vad är sk. common redist?
Det har inte fungerat innan men jag kan ändå prova att återställa.

Kör inte via steam utan skiva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albin958:

Vad är sk. common redist?
Det har inte fungerat innan men jag kan ändå prova att återställa.

Kör inte via steam utan skiva.

Dom brukar ju installeras vid spelinstallationer, men det kanske är nån av dom som är korrupt isf.
DirectX, brukar kunna ge nåt fel-mess om att nån fil saknas osv.
The program can't start because d3dx9_35.dll is missing from your computer. Try reinstalling the program to fix this problem."
T.ex när man installerade Bf4 så fick man en mapp i C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4 Beta\__Installer
som innehåller directx,vcredistx64.
finns likadant för andra spel och steam.
hur ser det ut i ditt programförråd: Lägg Till/Ta bort program alt. Control Panel\All Control Panel Items\Programs and Features

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

Dom brukar ju installeras vid spelinstallationer, men det kanske är nån av dom som är korrupt isf.
DirectX, brukar kunna ge nåt fel-mess om att nån fil saknas osv.
The program can't start because d3dx9_35.dll is missing from your computer. Try reinstalling the program to fix this problem."
T.ex när man installerade Bf4 så fick man en mapp i C:\Program Files (x86)\Origin Games\Battlefield 4 Beta\__Installer
som innehåller directx,vcredistx64.
finns likadant för andra spel och steam.
hur ser det ut i ditt programförråd: Lägg Till/Ta bort program alt. Control Panel\All Control Panel Items\Programs and Features
http://i.imgur.com/tSDJ0YQ.png

Detta är alla jag har

http://imgur.com/sdNzzpX

Permalänk
Medlem

börja med att ta bort norton, sen testa igen.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle också kunna vara ett problem med Windows Installer. http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-wi...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

börja med att ta bort norton, sen testa igen.

Har provat utan Norton och det hjälper inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Skulle också kunna vara ett problem med Windows Installer. http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-wi...

Jag provar att följa den och ser vad som händer.

Edit; Den hittade inga fel.

Permalänk
Medlem

1.) prova kör setup.exe på det spel du väljer att installera med höger mus "Kör som admin"
2.) Kolla dina services/Tjänster om det är någon eller flera som är Inaktiverade.
Win+R services.msc
Sortera efter "startup Type" kolla efter Inaktiverade/Disabled. och aktivera såna som verkar logiska
Kör själv win8pro och har 4st dissade i nuläget, har inte meckat/tweakat sönder skiten än

Annars får du väl prova testa skapa ett helt nytt konto på datorn med admin-rights och se om det går där.
Lycka T

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

1.) prova kör setup.exe på det spel du väljer att installera med höger mus "Kör som admin"
2.) Kolla dina services/Tjänster om det är någon eller flera som är Inaktiverade.
Win+R services.msc
Sortera efter "startup Type" kolla efter Inaktiverade/Disabled. och aktivera såna som verkar logiska
Kör själv win8pro och har 4st dissade i nuläget, har inte meckat/tweakat sönder skiten än

Annars får du väl prova testa skapa ett helt nytt konto på datorn med admin-rights och se om det går där.
Lycka T

1. Har provat att köra som admin och det fungerar inte.

2. http://imgur.com/J65a3OO Detta är alla som är inaktiverade och ingen verkade ha något att göra med mitt problem.

Kan inte skapa nytt konto för det är en skoldator och skolan måste fixa konton till datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albin958:

1. Har provat att köra som admin och det fungerar inte.

2. http://imgur.com/J65a3OO Detta är alla som är inaktiverade och ingen verkade ha något att göra med mitt problem.

Kan inte skapa nytt konto för det är en skoldator och skolan måste fixa konton till datorn.

ok men prova aktivera den asp.net och dom microsoft framework åtminstone se om det hjälper.
Annars har jag inte en susning, mer än att den är begränsad på nåt annat vis, nåt föräldrarprogram som blockar eller nåt antivirus som kör med read-only access på disken.
Finns t.ex Mcafee som har den möjligheten vid installs+setups att låsa windows,program mappar i säkerhetssyfte.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

ok men prova aktivera den asp.net och dom microsoft framework åtminstone se om det hjälper.
Annars har jag inte en susning, mer än att den är begränsad på nåt annat vis, nåt föräldrarprogram som blockar eller nåt antivirus som kör med read-only access på disken.
Finns t.ex Mcafee som har den möjligheten vid installs+setups att låsa windows,program mappar i säkerhetssyfte.

Jag provade att aktivera dom men det hjälpte inte. Jag har också provat att stänga av Norton men det fungerade inte heller.
Jag tror inte det finns något annat föräldrarprogram som blockerar det.

Jag provade också att installera CS 1.6 och det fungerade hur bra som helst.

Men tack för att du försöker hjälpa

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Hedersmedlem

Får du något felmeddelande, eller den bara stannar? Kan du se någon information om vad den gör eller hur långt den har kommit för något av spelen?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Det fungerade tyvärr inte heller :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Får du något felmeddelande, eller den bara stannar? Kan du se någon information om vad den gör eller hur långt den har kommit för något av spelen?

Får inget felmeddelande utan den bara slutar svara och sen stoppas den. Jag kan se att installshield wizard förbereder installationen och den kommer till ca 70-80 % sen slutar programmet att svara.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Prova att skriva cleanmgr i sökrutan i startmenyn. Använd programmet till att rensa alla temporära grejer den hittar. Dvs låt den leta igenom disken, kryssa i alla rutor i fönstret som kommer upp och klicka sedan ok. Bry dig inte om de avancerade alternativen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Hedersmedlem

Hittade också detta som kanske kan hjälpa.
http://www.ehow.com/how_8332652_install-wizard-doesnt-finish-...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Prova att skriva cleanmgr i sökrutan i startmenyn. Använd programmet till att rensa alla temporära grejer den hittar. Dvs låt den leta igenom disken, kryssa i alla rutor i fönstret som kommer upp och klicka sedan ok. Bry dig inte om de avancerade alternativen.

Skrivet av giplet:

Tyvärr så fungerade inte något av detta heller.

Permalänk
Medlem

Tja igen Albin958 har du löst problemet tro?
annars prova detta: http://support.microsoft.com/kb/910816
antingen downloadar du FixIt progget, eller kör du manuellt finns en flock metoder.
Nån borde ju funka tycker man

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

Tja igen Albin958 har du löst problemet tro?
annars prova detta: http://support.microsoft.com/kb/910816
antingen downloadar du FixIt progget, eller kör du manuellt finns en flock metoder.
Nån borde ju funka tycker man

Hej!
Tyvärr har jag inte löst problemet än och din länk hjälpte inte
Gjorde alla metoder men det fungerar fortfarande inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albin958:

1. Har provat att köra som admin och det fungerar inte.

2. http://imgur.com/J65a3OO Detta är alla som är inaktiverade och ingen verkade ha något att göra med mitt problem.

Kan inte skapa nytt konto för det är en skoldator och skolan måste fixa konton till datorn.

Skrivet av Albin958:

Hej!
Tyvärr har jag inte löst problemet än och din länk hjälpte inte
Gjorde alla metoder men det fungerar fortfarande inte.

Kan du inte skapa ett nytt konto för att det är en skoldator (Läs: Internet café dator)

Så är det där felet är, du kan försöka hur mycket du vill. Men det kommer inte att gå. Installera vad ni vill sa han, tror det gäller i programväg då.

Köp/låna en egen privat dator, och lira/installera.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Kan du inte skapa ett nytt konto för att det är en skoldator (Läs: Internet café dator)

Så är det där felet är, du kan försöka hur mycket du vill. Men det kommer inte att gå. Installera vad ni vill sa han, tror det gäller i programväg då.

Köp/låna en egen privat dator, och lira/installera.

Men jag kan installera vissa spel men inte alla. Spel från Steam och Origin går att installera och även vissa från skiva. Men det går inte med alla.

Ska man skapa nytt konto måste man skriva in domän och jag vet inte vad jag ska skriva in för domän.

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp. Av någon anledning är problemet fixat och jag kan nu installera spel.